Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSВторник, 19.03.2024, 07:09

Меню Сайта
Количество посещений сайта
счетчик посещений
Программи
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 273
Пошук
Дні тижня
Час життя сайту

авторські розробки

Всеукраїнський конкурс учнівських та педагогічних робіт 
"Година спілкування"
"Моє здоров'я в моїх руках" номінація "Позакласна робота" (Л.Ф.Юденкова, 2010 р.)

«Гарне здоров’я – одне з основних
джерел щастя і радості людини,
її неоціненне багатство»
                                                              І.Д.Звєрєв
                     Година  спілкування: «Моє здоров’я – в моїх руках!»
 
МЕТА:

-  сформувати в учнів поняття про відповідальність за власне здоров’я, показати, як здійснюється вибір життєвого шляху на основі здорового способу життя;
-    учити робити правильний вибір життєвого шляху на основі здорового способу життя;
-        розвивати творчі здібності , самостійність, уважність, соціальну активність учнів,
-        виховувати загальну культуру, любов до життя;
-        формувати соціальну та комунікативну компетентність.
            
1. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ: Ми живимо в час науково – технічної  революції, щоденно спостерігаємо нові злети наукової думки, відчуваючи наслідки діяльності людини і вплив цивілізації на навколишнє середовище.
Екологічна криза, економічні негаразди, епідемія СНІДу, ріст смертності та інвалідності – все це примушує нас задуматись над наслідками діяльності людини Ми дорого розплачуємося за свої помилки, прорахунки, невдачі і нечасто задумуємося над тим, чи не можна їх уникнути. В цих умовах, коли стрімко зростає потік інформації, швидкими темпами підвищується технічний прогрес, ми більше дізнаємося про світ, що нас оточує, ніж про самих себе, про свій організм і межі його витривалості.
Здоров' я – це дарунок неба, його треба берегти і примножувати.
Здоров' я – це гармонійне поєднання життєдіяльності організму, всіх його систем при нормальній роботі всіх органів.
Життєдіяльність людини потрібно розуміти як процес активної взаємодії її з навколишнім соціальним і природним середовищем. Дуже важливо любити себе, своє здоров' я, а для цього треба працювати над зміцненням як тіла, так і душі.
Здоров' я поєднується з хорошим самопочуттям, відчуттям радості життя, активною діяльністю у школі, на роботі і в побуті. Здоров я людини потрібно формувати,оберігати та постійно зміцнювати.
         Людина вважається здоровою тоді, коли не спостерігає якихось утруднень і не відчуває болю в органах при виконанні всіх природних і побутових функцій.
         Здорова людина не звертає уваги на відлагоджену діяльність своїх органів. Вона не помічає всього багатства, яким володіє,  свого здоров'я, і часто не вживає заходів для збереження його на довгі роки життя.
Здоров'я створюється і розтрачується людьми в умовах їхнього повсякденного життя. Здоров 'я створюється в процесі піклування про себе та про інших людей, які оточують.
Людина завжди прагнула до зміцнення свого здоров' я, збільшення сил, спритності, витривалості. Проте, незважаючи на величезні успіхи медицини та поліпшення умов життя, кількість хворих неухильно збільшується, а тривалість життя зменшується.
Тому  ми і обрали тему  «Моє здоров' я – у моїх руках».
Оголошення завдань.
 
2. РОБОТА   З   АФОРИЗМАМИ (Учитель вивішує на дошці плакат)
«Людина їсть, щоб жити, а не живе, щоб їсти» (Сократ).
«Здоров' я – дорожче золота»  (В.Шекспір).
«Хто не цінує життя, той його не заслужив» (Леонардо да  Вінчі).
«Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими » (Ж.Ж.Руссо).
«Здорова людина  є самий дорогоцінний витвір природи» (Томас Карлейль).                                     
«Здоров'я – мудрих гонорар» (П.Ж.Беранже).
 
3. РОБОТА З ПРИСЛІВ' ЯМИ
Українська народна мудрість дає деякі рецепти, як бути здоровому.
Які прислів’я вам відомі з цього проводу?
- Здоровому все здорово.
- У здоровому тілі – здоровий дух.
- Бережи одяг, доки новий, а здоров' я – доки молодий.
- Як на душі, так і на тілі.
- Весела думка – половина здоров' я.
- Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров' я усміхається.
- Як здорове тіло, то й душі мило.
- Не в міру їсти – здоров' я не проси.
- Стриманість – уже половина ліків.
- Краще пильнуватись, ніж без кінця лікуватись.
 Поясніть значення цих прислів’їв.
 
4. МОЗКОВИЙ  ШТУРМ  АБО  В РЕЖИМІ  ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ:

1. Як ви думаєте, чи багато людей чули про здоровий  спосіб життя? (багато, майже всі)
2.  Чи всі вони ведуть здоровий спосіб життя? (ні)
3.  Чому? (учні називають причини, серед яких мають  бути: «їм не вистачає часу», «вони не розуміють, для чого це їм потрібно»)
4.  Як ви вважаєте: здоров' я дається людині на все життя, чи воно потребує турботи протягом усього життєвого шляху?
5.  Деякі люди вважають, що для досягнення поставленої мети можна втратити здоров' я. Чи  згідні ви з подібною думкою? 
6.  Справедливо вважають, що здоров' я – це не просто відсутність хвороб. Це стан фізичного, психічного та соціального благополуччя. Чи згідні ви  з цією тезою?
                                    
          5. РОБОТА З ЛЕГЕНДОЮ
«Легенда про пихатого мандарина»
Колись давно у стародавньому Китаї жив розумний, але надзвичайно пихатий мандарин ( державний урядовець). Цілий день він тільки те й робив, що приміряв багате вбрання і вихвалявся перед підданими своїм розумом. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився чернець, розумніший за мандарина. Мандарин страшенно розлютився, але не виказав цього ні жестом, ні словом.
 Задумав він оголосити поєдинок і відстояти славу наймудрішого нечесним способом: «Візьму я в руки метелика, сховаю його за спину і запитаю, що у мене у руках – живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе, я роздушу метелика, в якщо  мертве – я випущу його».
  І ось настав день поєдинку . У  пишній залі зібралося багато людей, усім кортіло побачити змагання найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинились, і до зали увійшов невеликий худорлявий чоловік. Він підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. Тоді пихатий мандарин сказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?
Мудрець усміхнувся й відповів: «УСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!».
Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпочучи яскравими крильцями.
Після обговорення легенди  робиться висновок:
«УСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!».
          
6.   КОНКУРС  «ХТО НА ЩО ЗДАТНИЙ»
Поділитися   на три групи (сонце, небо, земля).
Кожній групі треба передати малюнком такі слова:
1 група  -  «Наркоманія – це біда!».
2 група  -  «Ні – огидній цигарці!».
3 група  -  «Вплив алкоголю на здоров я».
 
7. ІНФОРМАЦІЙНЕ   ПОВІДОМЛЕННЯ (за попереднім завданням)

1учень:

 Надзвичайно великої шкоди нашому здоров`ю завдають тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотичних речовин. Патологічний потяг до них призводить до психічних і тілесних розладів. З раннього віку потрібно усвідомити , що нікотин, алкоголь, наркотики – це отруйні речовини, які згубно діють на весь організм людини. Вони швидко втручаються у процес обміну речовин в організмі, провокуючи наркозалежність.

2 учень:
              
 Серед причин , які спричиняють різні захворювання, значне місце займає недостатня фізична рухливість у повсякденному житті. Люди з обмеженою фізичною рухливістю  починають страждати від малорухливості – гіпокінезія. У них порушується робота окремих органів, насамперед розладнуються установлені зв’язки  між рухами і функціями кори головного мозку та внутрішніми органами. Погіршується реакція нервової системи, обмін речовин, робота органів кровообігу, дихання, травлення.

3 учень:  
 

 На здоров я людини впливає стан довкілля. В нашій країні є проблема чистої води. Шкодять нашому середовищу підтоплення територій, кислотні дощі, радіаційні  нуклеотиди тощо .
4учень:  
    
 Спостерігається постійний ріст кількості випадків захворювання туберкульозом і смертності від нього.

5 учень:    
        
 Якщо куріння, вживання наркотиків й алкоголю стають умовно рефлекторною, шкідливою звичкою, тоді вони ослабляють організм, зумовлюють численні захворювання, призводять до моральних помилок, розладу у сім ї, а в  окремих випадках – і до злочину.
Ми повинні це добре усвідомити, уникати цих шкідливих внутрішніх ворогів. Сотні тисяч алкоголіків, наркоманів – це «живі трупи», це особистості, які спричиняють шкоду як собі, так і рідним та близьким. Тривалість їхнього життя на 15-20 років менша, ніж середня тривалість життя в Україні.
                                                                                
6 учень:

          Чи можна запобігти цим хворобам?
 Значною мірою можна. Для цього необхідні знання правил їх профілактики і велика  воля людини, щоб щодня дотримуватися цих правил.
 Насамперед треба сумлінно трудитися, добре відпочивати, постійно дотримуючись раціонального режиму праці та відпочинку; більше бувати на природі, милуватися її красою, радіти сонцю, місяцю, зорям, спостерігати за морем, річкою, лісом, полем, горами. Сучасна людина може і повинна керувати своїм організмом, систематично зміцнювати і загартовувати  і його, виховувати гнучкість, силу, витривалість, наближаючи свій організм до граничних можливостей.
    
7 учень:   
     
 Дуже важливо постійно і наполегливо займатися різними видами  фізичної культури і спорту відповідно до стану здоров’я, фізичної підготовки  та особистих смаків. Необхідно відкрито говорити про хвороби, які загрожують здоров ю, як духовному, так і фізичному.

8 учень: 
            
 Харчування має бути збалансованим, якісним, здоровим. Треба споживати якомога більше овочів і фруктів, кисломолочних продуктів, клітковини, але менше жирної їжі. Бажано їсти 3-4 рази на день, невеликими порціями. Бажано уникати газових напоїв, а споживати різноманітні соки. Якщо  дозволяє серце , треба пити від 2 до 2,5 літрів рідини щоденно. Потрібно слідкувати за масою свого тіла.
    
8. СКЛАДАННЯ  ПАМ ЯТКИ,ЩОБ БУТИ ЗДОРОВИМ

Висловлювання дітей записується на дошці. Після обговорення, складається  пам’ятка.
  1. Потрібно навчитися правильно працювати і відпочивати.
  2. Якомога більше руху і прогулянок на свіжому повітрі.
  3. Використовувати водні процедури, що сприятиме не тільки загартовуванню, але  і оздоровленню організму людини.
  4. Спати треба не менше 7-8 годин на добу.
  5. Дотримуватися режиму праці і відпочинку.
  6. Перед сном обов’язково треба провітрювати приміщення.
  7. Дотримуватися правильного харчування – запорука збереження здоров я людини.
  8. Уникати тютюнопаління і вживання алкоголю, наркотиків, які спричиняють важкі порушення здоров я людини.
  9. Якомога частіше налаштовуватися на гарний настрій, на добродушність, на позитивні емоції.
  10. Не допускати стресів, нервових і психічних зривів, безсоння – чинників дуже серйозних проблем із здоров ям.
 
9. ПІДСУМОК
ЗАКЛЮЧНЕ  СЛОВО  ВЧИТЕЛЯ

Щасливі люди здоровіші,  живуть значно довше. Відчуття     щастя робить людину добрішою, привітнішою, лагіднішою.
Я хочу вам побажати, вистояти в цьому світі, обравши правильний для себе шлях. Будьте джерелом здоров'я і добра! Якщо кожен скаже шкідливим звичкам «ні» то ми будемо мати в майбутньому здорове покоління. Отже вибір за вами!                                                                                                                    
Зробіть його зараз в своєму серці, зробіть його в свою  користь і на користь свого щасливого майбутнього.
Кожен з нас має право сказати:
«МОЄ  ЗДОРОВ Я   -   У  МОЇХ  РУКАХ!»





Материалы на Всеукраинский конкурс 
«Творческий учитель – талантливый ученик»
в номинации «Воспитательное мероприятие»
Литературно-музыкально-спортивная мини-композиция
(авторская разработка)
 ТЕМА: «Молодежь выбирает здоровье» (Авторы: Криворучко С.А., Аниканова О.М.)






ПРОЕКТ
в рамках  конкурсу   учнівських проектів
«Вчимося бути здоровими»
Виконала учениця 10 класу
 Фоменко Тетяна
Керівник: Криворучко С.А.



Сайт МіськУО
Зробіть посилання на наш сайт
Калькулятор

Дизайн Костянтинівський НВК © 2024
Бесплатный хостинг uCoz